Selsiuz

Industrie / marktgebied
Duurzame consumenten producten

Wat we gerealiseerd hebben
Brand Strategy, Visual Identity en fotografie, Digital Experience, Online advertising, E-commerce, Graphic Design

300%

De doelstelling is overtroffen met 300%
Succesvol een merk introduceren, en positie jarenlang vasthouden en uitbouwen

Betrokken

Duurzaam produceren en vermarkten
Merkbekendheid en -trouw uitbouwen met nadruk op design, comfort en duurzaamheid

DOELSTELLINGEN

Vijf modellen, stuk voor stuk prachtig design en keuze uit maar liefst zes eigentijdse kleuren. Een Selsiuz kokendwaterkraan is een aanwinst in elke keuken. De kranen zijn veilig en comfortabel in gebruik en qua design een echte eyecatcher. Met een scherp budget hebben we een landelijke introductiecampagne gerealiseerd, waarin Selsiuz nadrukkelijk haar eigen positie claimde in de markt en binnen korte tijd een gigantische naamsbekendheid genereerde.

Influencer marketing en product placement

Om de bekendheid verder te vergroten, zochten we samenwerking met de veelbekeken televisieprogramma’s Heel Holland Bakt, Kook mee met Max en House Rules. In deze programma’s komen de Selsiuz kokendwaterkranen prominent in beeld. Daarnaast zochten we contact met influencers die op keuken- en kookgebied veel actieve volgers hebben. De introductiecampagne overtrof alle verwachtingen. De doelstelling werd niet met honderd, maar met driehonderd procent gehaald.

Het fraaie design en de kleurkeuze in de hoofdrol

In onze lifestyle-positionering spelen het fraaie design en de kleurkeuze de hoofdrol. Het zijn kwaliteiten die zorgen voor onderscheidend vermogen in de markt. De keuzevrijheid betekent dat je de kraan kunt kiezen die bij je past. Wij vertaalden dit in een omvangrijke online campagne, advertenties en commercials waarin elk type kraan en kleurfinish worden gekoppeld aan persona’s. De uitingen werden specifiek getarget op de bijpassende doelgroepen.

Veel indruk op socials

Een hoge bekendheid van je merk is goed, dus je moet zorgen dat je product in de juiste kanalen beschikbaar is. Het merk wordt voor alle consumenten via de socials top of mind gehouden.

Na de introductieperiode kreeg Selsiuz vaste voet aan de grond in Nederland, en kun je het merk in bijna alle keukenspeciaalzaken tegenkomen. Distributie is dus erg belangrijk. Het ondersteunen van je resellers verdient dan ook maximale aandacht. Voor de detaillisten hebben we een pakket ontwikkeld met opvallend POS-materiaal en ander verkoopondersteunend materiaal. Afgelopen jaar hebben we een tweede campagne gerealiseerd die zich met name richtte op online aanwezigheid en introductie van nieuwe modellen. En binnenkort mogen we voor Selsiuz, een merk van Dekker Zevenhuizen, weer een opmerkelijke introductie in de markt zetten. Daarover later meer!

LinkedIn, Facebook, Instagramselsiuz.com
dekkerzevenhuizen.nl

De Zuidlanden
De Zuidlanden
Gebiedsmarketing: Een sterke identity voor nieuwbouwwijken