Stertil Group

Industrie / marktgebied
Maakindustrie

Wat we gerealiseerd hebben
Brand Strategy, Branding Architecture, Visual Identity, Research, Employer Brand, Culture Strategy & Employer Value Proposition, Physical Environments, Digital Experience

Neerlands trots

Vijfde plek in de Maak100-ranglijst
Wereldwijd succesvol door de kracht van 'human capital'

Friese mentaliteit

Duizenden mensen op Open Dag
Het succes is van ons allemaal, Stertil is van ons allemaal. De hele regio voelt zich verbonden met de onderneming

BRAND IDENTITY MET MONDIAAL PERSPECTIEF

Stertil Group, een onderdeel van Citadel Enterprises en gevestigd in Kootstertille, is een wereldwijd actieve organisatie met merken als Stertil-Koni, Stertil Dock Products, Stokvis Service, Nussbaum en Beissbarth.

Sterke industriële merken

De Stertil Group vermarkt haar assortiment hefbruggen voor zware voertuigen onder de merknaam Stertil-Koni, wereldwijd de nummer één specialist in heavy-duty hefbruggen met een uitgebreid productaanbod. Stertil-Koni liften zijn te vinden in werkplaatsen over de hele wereld. Stertil Dock Products staat synoniem voor goed ontworpen laadsysteemprojecten in heel Europa. Het merk is gespecialiseerd in het ontwerpen, fabriceren, installeren en onderhouden van dock producten en telt bedrijven als Aldi, Amazon, NewLogic en Sligro tot haar klantenkring. 

Krachtige positionering en identiteit

Het bedrijf heeft verschillende doelgroepen. Wij hebben de positionering en het communicatieconcept, evenals de visuele identiteit in woord, beeld en stijl, verzorgd die geschikt is voor de gehele onderneming, inclusief alle merken en doelgroepen. Hierdoor versterkt elke communicatie-uiting het overkoepelende merk.

Subtiele wisselwerking tussen het corporate beeldmerk en individuele merken

Het corporate beeldmerk kan worden toegepast voor alle merken zonder afbreuk te doen aan de identiteit van elk individueel merk. Niet alleen versterken de merken het corporate beeldmerk, maar omgekeerd versterkt het corporate beeldmerk ook de individuele merken. Naast het beeldmerk verzorgt NxtGen Brand Creatives al jarenlang alle communicatie-uitingen, van product tot corporate.

Communiceren in acht verschillende talen

Een goed concept spreekt de taal van de doelgroep, en in dit geval moeten we rekening houden met acht verschillende talen over de hele wereld. In nauwe samenwerking met Stertil’s Marketing Department hebben we de positionering en brand identity van elke communicatiedrager ontwikkeld en geïmplementeerd. Het gecreëerde merk heeft bijgedragen aan het feit dat de onderneming een wereldmarktleider is geworden, met een brand identity dat een mondiaal perspectief biedt.

Fries Museum
Fries Museum
Winnaar internationale designprijs