Retail- en foodservice in meer dan 60 landen

Royal Smilde

3 min leestijd

Industrie / marktgebied

Food

Chefs van goed toegepast design

Grote kans dat je regelmatig zonder het te weten een product van Royal Smilde in jouw supermarktkar hebt liggen. Salades, sauzen, spreads en dips, snacks en cooking, baking en patisserie, margarine, quiches en pies: in zes vestigingen in Nederland wordt elke dag gewerkt aan duurzame, innovatieve merkproducten en private labels.

Middel 46
Internationaal bedrijf met 800 medewerkers, 1800 producten in meer dan 60 landen
Middel 47
Zes vestigingen in Nederland
Middel 48
Al 10 jaargangen produceren we het medewerkers magazine ‘Smilde in Bedrijf’
Middel 49
Een portfolio vol met sterke industriële merken

Verbindende verhalen voor én door medewerkers

Al meer dan tien jaar geven we vorm aan het personeelsblad van Royal Smilde. Een blad dat niet alleen informeert, maar ook verbindt. Elke editie geeft collega’s een inkijkje in wat er speelt op de verschillende vestigingen, in Nederland en daarbuiten.

We verwerken aangeleverde verhalen en informatie tot een helder en aantrekkelijk geheel. Denk aan onderwerpen als de ontwikkeling van nieuwe producten, strategische plannen van de verschillende bedrijfsunits, veranderende milieueisen, veiligheid op de werkvloer en de werving van personeel. En dat altijd met ruimte voor persoonlijke verhalen: interviews met medewerkers van uiteenlopende afdelingen en locaties staan centraal.

Ook bij mijlpalen zijn we betrokken. Zo maakten we in 2023 een speciale jubileumeditie ter ere van het 160-jarig bestaan van Royal Smilde. Een bewaarexemplaar vol geschiedenis, trots en toekomstvisie.

Onze rol? Wij zorgen voor de volledige redactionele en visuele productie: van typografie en fotografie tot infographics en illustraties. Zo ontstaat iedere keer weer een magazine dat gelezen én bewaard wordt.

Meer dan alleen een blad

Het personeelsblad is daarmee meer dan een intern communicatiemiddel: het is een podium voor betrokkenheid, trots en herkenning. Door verhalen op te halen uit alle lagen van de organisatie, ontstaat er een cultuur van delen, leren en waarderen. Medewerkers zien niet alleen waar ze zelf aan bijdragen, maar ook wat collega’s in andere teams en landen beweegt.

Die redactionele aanpak vraagt om scherpe keuzes, creatief meedenken en oog voor detail. Van ruwe input tot afgewerkt eindproduct begeleiden wij het volledige proces. We bewaken de rode draad, tillen teksten visueel naar een hoger niveau en zorgen ervoor dat elk nummer past bij de toon en het karakter van Royal Smilde — vertrouwd, toegankelijk en professioneel.

Kennismaken
  • Gerben Renema
  • Harmke Broersma
  • Jan
  • Karina deVries

Ook toe aan een nieuwe toekomst voor je merk?

NxtGen helpt je jouw merkidentiteit te versterken en je doelgroep effectief te bereiken. Dat doen we met een strategische aanpak, gedreven door creativiteit en data.

Work

:Bekijk andere projecten

Stertil Group

Stertil, van nationale speler naar wereldmerk

Case Stertil 2

Fries museum

Winnaar internationale designprijs

Case FriesMuseum

Lodge Holidays | GlampingStore

Websitebezoek stijgt met 210%

Case LodegeHolidays website

De Zuidlanden, Leeuwarden

Gebiedsmarketing: een sterke identity voor nieuwbouwwijken

Case DeZuidlanden Unia

Selsiuz Kokendwaterkranen

Doelstelling voor 300 procent gehaald

BigID selsiuz 0114 Final Stretch kopieren

Packaging

Beschermen, informeren en verleiden

Case BluePlanet

BTF Prefab

‘Building the Future’ of a new brand

BTF doek new logo

Rotterdam Centrum

Stadsvernieuwing in actie: Rotterdam Centrum als voorbeeld

SafanDarley

Met een uitstekende positionering naar top 3 speler van de wereld

Case Safan